Wczesne Wspomaganie


W Japonii nauczyciele nauczania początkowego przez rodziców stawiani są najwyżej na drabinie wpływu na losy edukacyjne ich dzieci, u nas odwrotnie, no cóż…

Rozwój człowieka najintensywniej przebiega na początku jego życia i nikt temu nie zaprzeczy. Dziecko zmienia się z miesiąca na miesiąc, nabywa nowych umiejętności, pojawiają się nowe odruchy, po czym zastępowane są przez inne, pojawiają się pierwsze sukcesy, którym towarzyszą również porażki. Cała mądrość rodzica to zauważenie w porę deficytów rozwojowych u swojej pociech ( warto tez posłuchać babci, specjalisty, lekarza; unikać należy cudotwórców oraz mieć trzeźwy osąd przy porównywaniu innych dzieci). Szybka diagnoza oraz wprowadzenie procesu terapeutycznego może wyrównać braki oraz spowodować przyspieszenie rozwoju dziecka dając mu dużo radości i poczucia sprawstwa w trakcie ćwiczeń i zabaw. Z najnowszych badań wynika, że mózg człowieka jest bilateralny ( w skrócie, że nie ma obszarów, które typowo i jednoznacznie odpowiadają za nasze funkcje) Neurologia dopiero zaczyna stawiać pierwsze kroki, dzięki najnowszym osiągnięciom techniki. Dawno już stwierdzono, że w małym procencie wykorzystujemy nasz mózg… więc warto się starać i dążyć do poprawy funkcjonowania dzieci w życiu.

"Problemy będziemy mieli zawsze. Nie problem jest problemem, lecz to, jak ludzie sobie z nim radzą. To właśnie niszczy ludzi, a nie problem. Kiedy więc uczymy się inaczej sobie radzić, inaczej traktujemy problemy — i ich oblicze się zmienia "
Virginia Satir

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close